درباره خشک کن افشانه ای و انکپسوله کننده

اسپری درایر (خشک کن افشانه ای) دستگاهی است که بطور گسترده در صنایع شیمیایی، دارویی و غذایی به منظور خشک کردن محلول های آلی یا آبی، امولسیون ها و غیره مورد استفاده قرار می گیرند. پودر شیر خشک، شوینده ها و رنگ ها تنها بخشی از محصولات حاصل از این دستگاه هستند که امروزه در دسترس اند. این دستگاه می تواند جهت حفظ و نگهداری مواد غذایی، و دارویی و همچنین به منظور خشک کردن سریع امولسیون ها و محلول ها مورد استفاده قرار گیرد که مزیت آن این است که به میزان زیادی از حجم و وزن ماده اولیه می کاهد. این دستگاه ماده ورودی در حالت سیال را از طریق اسپری کردن آن به فضای خشک کن داغ به ذرات خشک شده تبدیل می کند. طی دو دهه اخیر، تحیقیات و پیشرفت های زیادی در زمینه خشک کردن افشانه ای حاصل شده است که به ابزاری بسیار رقابتی به منظور خشک کردن گستره وسیعی از محصولات منجر شده است. گستره کاربرد این دستگاه آنچنان افزایش یافته است که امروزه با بسیاری از محصولاتی که ما از آنها استفاده می کنیم ارتباط دارد.

دستگاه هایMini Spray Dryer B-290 و Nano Spray Dryer B-90 دستگاه های اصلی تولید محصولات پودر خشک و انکپسوله هستند. Mini Spray Dryer B-290 یک سیستم در مقیاس آزمایشگاهی است که قادر است فرآیند خشک کردن را برای بچ های حداقل 50 میلی لیتری با سرعت حداکثر 1 لیتر بر ساعت انجام دهد. توزیع اندازه ذرات حاصل از این دستگاه در محدوده 2 تا 25 میکرومتر است.
Mini Spray Dryer B-290
 
دستگاه Nano Spray Dryer B-90، سیستم دیگر در مقیاس آزمایشگاهی بوده که قادر است ذراتی در محدوده 300 نانومتر تا 5 میکرومتر با سرعت تغذیه 150 میلی لیتر بر ساعت تولید کند. این گستره توزیع ذرات باریک در    Nano Spray Dryer B-90 با استفاده از یک سر افشانه پیزوالکتریک ایجاد می شود.
Nano Spray Dryer B-90
 
دستگاه های انکپسوله کننده Encapsulator B-390 و Encapsulator B-395 Pro، دستگاه های پیشرو برای تشکیل کپسول ها و دانه ها برای مواد حساس در مقیاس آزمایشگاهی هستند. این دستگاه ها امکان انکپسوله کردن مواد گوناگون را در یک ماتریکس پلیمری فراهم می کنند.
اسکرول به بالا